Παρασκευή, 14 Αυγούστου 2009

- Το παρακάτω σχόλιο απεστάλη από "Ανώνυμο" αλλά το δημοσιεύω εδώ (χωρίς καμμία περικοπή) γιά την "ισηγορία":

"Αντι ομως να ειρωνευεστε τα μελη που εχουν αλλη αποψη απο τη δικη σας για πειτε μας κατι που θα μας ενδιεφερε πολυ να μαθουμε. Πειτε μας κυρ-Παυλο, πειτε μας κυρ-νοβους, πειτε μας ολοι εσεις που ειστε υποστηριχτες της αχαληνωτης και ασυδοτης τεχνης και τα βαζετε με τοσο μεγαλη μανια με αυτους που απλα γουσταρουν τη φωτογραφια για χομπι, πειτε μας τι γνωμη εχετε για εκεινα τα δυο "εργα τεχνης" που το ενα εδειχνε ενα πεος να εκσπερματωνει πανω στο σταυρο και το αλλο ηταν μια φωτογραφια ενος μουσατου καραφλα που εκανε σεξ με ενα καρπουζι! Εχεις παιδια κυρ-Παυλο; Αν εχεις καμια κορη σε ηλικια γυμνασιου πες μου θα της εδειχνες τωρα αυτου του ειδους την "τεχνη" για να αποφασισει μονη της αν της αρεσει οπως λετε; Περιμενω μια απαντηση αλλα περιμενω να μου πειτε τη γνωμη σας για τα συγκεκριμμενα εργα και οχι να μου απαντησετε με γενικα λογια και υπεκφυγες".

Aνώνυμος.


Απάντηση :

1. Πρέπει να καταννοήσετε (και σείς) πως η συγκεκριμένη ιστοσελίδα έχει μιά τάση να σατιρίζει το τραγικό, μπας και καταφέρει να το κάνει τουλάχιστον πιό υποφερτό. Και η τραγικότητα τέτοιων σχολίων όπως το παραπάνω, δεν συνίσταται τόσο στο ουσιαστικό του περιεχόμενο, δηλαδή στις "θέσεις" και στους "προβληματισμούς" που διατυπώνετε, αλλά στην πλήρη αδυναμία σας να συνειδητοποιήσετε την τραγικότητα αυτών των διατυπώσεων.

2. Η Τέχνη δεν ανέχεται και δεν μπορεί να πάρει μπροστά της επιθετικούς προσδιορισμούς. (ασύδοτη, αχαλίνωτη, στρατευμένη κλπ). Οποιαδήποτε λέξη προσπαθήσει να χαρακτηρίσει την Τέχνη, αυτομάτως ακυρώνει την φύση της. Η Τέχνη είναι απλά Τέχνη και δεν είναι ούτε "εκπαιδευτική", ούτε "ηθική", ούτε "ελεύθερη", ούτε τίποτε απολύτως. Και αυτό που εσείς ονομάζετε "ασύδοτη" απλά έχει να κάνει με τον ιστορικό της ρόλο να προηγείται κάθε κοινωνικής σύμβασης και να ανοίγει νέους δρόμους τόσο στην αισθητική όσο και στην νόηση. Και φυσικά, όπως όλες οι απόπειρες δεν καταφέρνουν να "ευτυχήσουν", έτσι και όλα τα έργα τέχνης δεν δύνανται να ανταποκριθούν στον ρόλο τους. Αλλά αυτό δεν μπορεί να κριθεί σε καμμία περίπτωση με κριτήρια του τύπου "αν θα έδειχνα στα παιδιά μου τον τάδε πίνακα ή την τάδε φωτογραφία". Στο σημείο αυτό παραθέτω την θαυμάσια σχετική τοποθέτηση του Novus από το άρθρο του Hθικόλοτζι Vs Τέχνης :

"Και αν τελικά η ύβρις, οι όρχεις και το πέος δεν είναι τέχνη, αυτό δεν θα επιβληθεί από τους ηθικολόγους αλλά θα κριθεί από την συνολική ανταπόκριση ή αδιαφορία που θα εισπράξουν και που, συν τω χρόνω, θα τα οδηγήσει σε μαρασμό και εξαφάνιση. Αν όμως είναι τέχνη, τα παιδιά μου ως ενήλικες θα τα εκτιμήσουν και θα επιδιώξουν μια καλύτερη κοινωνία, με λιγότερη εξουσία, εκμετάλλευση, ψεύδη και προκαταλήψεις και περισσότερο πολιτισμό και ελευθερία".

3. Όσον αφορά το θέμα με τα "παιδιά" και το αν θα "έδειχνα /εγώ/ στα παιδιά μου τέτοια έργα", θα σου απαντήσω ότι γιά να μπορέσει κάποιος, είτε παιδί-είτε ενήλικος να "συναντηθεί" με αυτά, προαπαιτείται προσπάθεια. Δεν έρχονται "αυτά τα έργα" να μας συναντήσουν, εμείς πηγαίνουμε σε αυτά. Και από την στιγμή που τα αναζητούμε εμείς, σημαίνει αυτόματα πως είμαστε "έτοιμοι" γιά οποιοδήποτε ..."σοκ". Με την ίδια λογική που πληρώνουμε εισιτήριο γιά ν΄ανέβουμε στο τραινάκι του τρόμου.Με την ίδια λογική που επιλέγουμε εμείς να αναρριχηθούμε στον Όλυμπο, με την ίδια λογική που επιλέγουμε εμείς να περάσουμε τον Ειρηνικό με βάρκα.Κανείς δεν μας υποχρεώνει, κανείς δεν μας εξαναγκάζει και φυσικά ...κανείς δεν θα μας μεμφθεί αν δεν το κάνουμε. Το να το κάνουμε όμως και μετά να αναθεματίζουμε τον καλλιτέχνη, μου θυμίζει αυτούς που ματώνουν τα πόδια τους στα βράχια γιά να φτάσουν σε μιά απόμερη παραλία με γυμνιστές και μετά καλούν την αστυνομία γιά προσβολή της δημοσίας αιδούς. Πολύ απλά αγαπητέ ανώνυμε, αν αυτά τα έργα νομίζετε πως προσβάλλουν την αισθητική σας, έχετε όλη την ευχέρεια να ΜΗΝ τα βλέπετε. Και φυσικά έχετε σε κάθε περίπτωση αναφαίρετο δικαίωμα να τα κρίνετε αλλά με καλλιτεχνικά κριτήρια και όχι με ηθικολογικά. (να μην προσθέσω και γώ το χιλιοειπωμένο πως με την λογική αυτή πετάτε στα σκουπίδια το 90% όλων των έργων τέχνης από την αρχαία έως και την σύγχρονη εποχή).

Κλείνοντας, θέλω να προσθέσω ότι δεν πιστεύω πως είστε ούτε "ναζιστής" ούτε κάτι άλλο ανάλογο απλώς είστε άλλος ένας "απλοϊκός" άνθρωπος, οφείλετε ωστόσο να γνωρίζετε, πως σε τέτοιες "απλοϊκές" απόψεις και στάσεις ζωής βρίσκουν πάντα έρεισμα όλα τα ανελεύθερα καθεστώτα (ένθεν και ένθεν). Χωρίς λοιπόν να το αντιλαμβάνεστε, εσείς ο "απλοϊκός" και "αθώος" και "καθημερινός" άνθρωπος, γίνεστε θαυμάσια ο θεωρητικός τους στυλοβάτης, αφού οι "ιδεολογικές" διακηρύξεις όλων των φασισμών πάντοτε ακουμπάνε πάνω στον λαϊκισμό ο οποίος εξ ορισμού απευθύνεται στην αμορφωσιά μας και στην βλακεία μας, αφού φροντίζει να επωάζει το αυγό του φιδιού στην πάντα ζεστή φωλιά των χαμηλότερων ενστίκτων μας.

3 σχόλια:

  1. Δηλαδή, για να καταλάβω ρε Παύλο, όταν εμείς εκφράζουμε τη γνώμη μας υπερασπιζόμενοι την ελευθερία της έκφρασης, την τέχνη που αντιπροσωπεύει την ελευθερία του ανθρλωπου, "ειρωνευόμαστε τα μέλη"...
    Και όταν κάποιος αποκαλεί τους ομοφυλόφιλους και τους ναρκομανείς άρρωστους που δεν έχουν δικαίωμα στην έκφραση, εκφράζει "άλλη άποψη"...

    Με ποιους μιλάμε ρε Παύλο?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Παλι ομως κυρ-Παυλο δεν μου δινεις μια απαντηση για τα συγκεκριμμενα δυο δηθεν εργα τεχνης που σε ρωτησα να μου πεις τη γνωμη σου και αν θα εδειχνες αυτο το ειδος την "τεχνη" στα παιδια σου. Τα δυο συγκεκριμμενα εργα ομως!! Και εσυ παλι μου απαντησες με γενικα λογια και αοριστολογιες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σας είπαμε αγαπητέ φίλε, σας είπαμε! Τί άλλο να σας πούμε δηλαδή ? Αν εσείς εννοείτε να μην θέλετε να καταλάβετε τί άλλο να κάνουμε ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή